Wiedza

Dieta niższe IG – dla kogo będzie wskazana

By 26 lutego 2021 No Comments
dieta niskie IG

Dla kogo wskazana będzie dieta ze składnikami o obniżonym indeksie glikemicznym i co to w ogóle oznacza? Dzisiaj pochylimy się nad jadłospisem, który nie tylko pozwoli nam pozbyć się zbędnych kilogramów, lecz także świetnie sprawdzi się przy profilaktyce wielu chorób.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym

To, że dieta posiada niskie “ig” odnosi się właśnie do indeksu glikemicznego. Jest to wskaźnik, który ma nas informować o tym, w jakim tempie wzrośnie w naszej krwi poziom glukozy po spożyciu danego dania. W przypadku IG powyżej 70 mamy do czynienia z produktami trawiącymi się szybko, co przekłada się na niemal natychmiastowy skok glukozy w naszym organizmie. Składniki, które dany wskaźnik posiadają na poziomie poniżej 55 są w stanie utrzymać niemalże stałą ilość wskazanego związku chemicznego przez cały czas. Indeks glikemiczny zależny jest od różnych czynników: nie tylko tego, co wybierzemy do jedzenia, lecz także zastosowanych przez nas metod obróbki cieplnej, stopnia przetworzenia, rozdrobnienie czy w przypadku owoców nawet ich dojrzałość dlatego wyliczenie odpowiedniego IG wielu osobom może przysporzyć pewne  trudności. Na indeks glikemiczny pokarmów oddziałuje [również przykładowo zawartość błonnika, który opóźnia wchłanianie węglowodanów przez nas organizm.

Dieta niższe IG: dla kogo będzie najlepsza?

Dieta niższe IG świetnie sprawdzi się w wielu przypadkach. Coraz częściej na jej wdrożenie decydują się osoby, które zwyczajnie chcą stracić na wadze. Co dla wielu  może okazać się istotną kwestią, tego typu menu nie wymaga często mocnego ograniczenia spożywanych kalorii czy wprowadzenia ogromnych restrykcji. Podstawową zaletą jedzenia posiłków o niskim indeksie glikemicznym jest fakt, że nie dopuszczają one do nagłych ataków głodu, które często skutkują właśnie podjadaniem: a jak wszyscy doskonale wiemy: poszukując drobnych przekąsek często sięgamy po rzeczy niezdrowe, sprzyjające pojawieniu się zbędnych kilogramów. Warto także wspomnieć, że tego typu sposób odżywiania polecany jest w przypadku cukrzycy czy też hiperglikemii, jaka dotyka między innymi wiele kobiet w ciąży. Wskazana dieta zalecana jest dla osób starszych czy tych z różnych względów narażonych na chorobę wieńcową czy też problemy związanych z pęcherzykiem żółciowym. Twierdzi się również, że dieta niskie IG może zmniejszać ryzyko wystąpienia raka piersi.

Co jeść by zmniejszyć indeks glikemiczny?

Chcąc przejść na omawianą dietę przede wszystkim powinniśmy wykluczyć składniki o wysokim IG. Tutaj wskazać możemy między innymi cukier i wszelkiego rodzaju towary, które go zawierają, szczególnie w dużej ilości. Jednak to nie wszystko, koniecznie też powinniśmy wspomnieć chociażby o niektórych owocach, jak banany, konkretnych warzywach, na przykład ziemniakach czy też jasnym chlebie i bułkach. Wśród produktów o niskim IG koniecznie wspomnijmy białe mięso, ryby, jaja czy warzywa strączkowe. Wybór jest naprawdę duży, jednak jak już wcześniej wspomnieliśmy indeks glikemiczny zależy także od metod obróbki, dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z cateringu dietetycznego. Nasze dieta niskie IG przygotowywana jest z najwyższej jakości naturalnych składników bez przetworzonych półproduktów. Dodatkową zaletą skorzystania ze wspomnianej opcji jest gwarancja różnorodności dań codziennie – przecież zdrowe odżywianie nie musi być nudne!

Przejście na dietę niskie IG może nieść ze sobą naprawdę wiele zalet. Co jednak zrobić, jeśli po prostu nie czujemy się pewnie w kuchni – wtedy z pomocą nadchodzi nasz catering dietetyczny!